www


Saturday, October 9, 2010

PKR SEDANG MENUJU KEHANCURAN...UMNO TIDAK BIJAK MENCURI KESEMPATAN

Seperti kita semua sedari..kewujudan PKR sememangnya telah mengakibatkan perpecahan yang serius kepada kuasa politik orang MELAYU. Namun kehadiran PKR dalam industri politik Negara ini seolah tidak di restui Ilahi malah langsung tiada kedaulatanya..

Semenjak ANWAR di bebaskan dan berstatus "banduan" PKR lebih dilihat sebagai sebuah parti kartun yang menyimpang dari asal kewujudanya..dan hal ini telah mengakibatkan ramai taiko2 yang awal2 bercita cita hendak bersama2 menjadi antara pencetus tranformasi politik MELAYU mula angkat kaki pabila ANWAR dilihat mula bermain politik kayu tiga.

Justeru itu bermula pula era"membocor rahsia" dan tuduh menuduh sesama mereka..dan hingga kini..ada di kalangan pencetus REFORMASI telah di beri mandat dan kepercayaan malah ada yang telah terpilih memimpin dan memegang jawatan penting dalam UMNO dan sayap sayapnya..lebih meriah lagi hingga bekas musuh utama UMNO juga di lantik sebagai Senator.

Di awal penubuhan PKR ianya di lihat sebagai sebuah parti yang hanya memperjuangkan kebebasan ANWAR..tetapi di atas kelalaian dan keangkuhan UMNO telah mentakdirkan penggabungan antara team Barisan Alternatif kepada Pakatan Rakyat apabila penggabungan ini diperlukan untuk membentuk kerajaan di beberapa negeri yang menyaksikan kemorosotan BN dalam PRU 12 yang lalu..

Hari ini setelah pakatan ini mempunyai kuasa serta mentadbir di beberapa buah negeri yang kaya malah berjaya menggamatkan sidang Parlimen dengan majoriti yang membolehkan suara mereka di dengari...mereka sudah tersasar dari penubuhan asal.

Kepimpinan PKR mula hilang arah demi menjaga talian persahabatan dengan parti2 lain..malah terpaksa menggadai prinsip dan sentiasa akur dengan setiap keputusan sekalipun terkeluar dari batas2 KEADILAN sebagaimana yg di laungkan di awal penubuhanya dulu.

Kejadian "baling kerusi" ketika sidang pemilihan pucuk pimpinan baru2 ini di semua cabang membuktikan bahawa kehancuran PKR sudah berada di jarak yang amat dekat. Namun sejauh mana kesempatan ini di curi oleh UMNO bagi merampas kembali orang2nya yang di pinjam selama 3 penggal dalam PRU di manafaatkan..adakah UMNO masih mengamalkan dasar tutup pintu ataupun peristiwa ini dianggap remeh aku tak pasti...tp apa yang dilihat UMNO sedang sibuk menempah pelamin baru untuk persidangan tahunan.Menjadi budaya UMNO,sudah pasti seluruh jentera sedang memberi tumpuan penuh pada persiapan ini kerana ianya menjadi suluhan media..tanpa kita sedar..kehancuran PKR tidak menguntungkan UMNO kerana gagal melihat peluang ini adalah peluang terbaik untuk mentarbiah akar umbi supaya pulang semula kesisi UMNO setelah terbukti PKR hanya parti sia2 dan parti porak peranda!

Harapan aku sebagai anak muda..agar UMNO harus belajar berubah dalam segalanya..harus mencari cara baru untuk mendekati rakyat..sikap2 elit,sombong dan angkuh sudah tidak relevan lagi pada sebuah parti yang tua
.
Sebaliknya budaya asal harus di kembalikan..yakni budaya turun padang bukan sekadar untuk memenuhi profile FB akan tetapi gerak kerja yang ikhlas dan dilihat masyarakat gerak kerja yang jujur kearah menguntungkan rakyat.

Pendek kata secara terang aku memfatwakan yang UMNO masih belum berubah dan masih belum bersedia utk mengulangi era kegemilanganya....Selagi tidak berusaha mencairkan hati pengikut PKR..selagi itu UMNO akan lemah dan orang MELAYU terus berpecah!!!

No comments: