www


Tuesday, February 8, 2011

Pembohongan PKR Selangor

PKR telah menguasai kerajaan Selangor sejak 9 Mac 2008. Bermakna hayat kerajaan Khalid Ibrahim sudah menjangkau 3 tahun. 

Dalam tempoh 3 tahun semua manifesto PRU 12 masih belum dilaksanakan. 

Antaranya ialah manifesto ekonomi rakyat ialah : mengurangkan cukai pintu rumah kediaman sebanyak 20 peratus dan 10 peratus cukai pintu premis commercial. Sampai ke hari ia belum dilaksanakan, jika lambat menjelaskan cukai, penguat kuasa akan mengirimkan surat merah. Jika mencecah 6 bulan mereka akan menampalkan notis untuk menyita rumah. 

Janji kedua ialah untuk menyediakan premis perniagaan yang cukup kepada semua peniaga kecil. Ini juga nampaknya gagal 100 peratus. Malah premis berbentuk gerai yang dibangunkan oleh BN telah dinaikkan kadar sewa. Satu lagi pembohongan Khalid. 

Ketiga ialah janji untuk melatih dan membimbing belia dan beliawanis dalam bidang perniagaan. Juga satu pembohongan. Sila nyatakan jika berjaya. Semua latihan tetap dilaksanakan oleh BN melalui Mara, Fama, PLB dll. 

Keempat ialah skim galakan kepada belia dan dijanjikan sewa minimum yang sangat rendah dengan kerajaan menanggung bil air dan elektrik untuk dua tahun pertama. Ini janji kosong dan tiada siapa pun yang mendapat faedah daripada insentif ini. 

Terakhir PKR menjanjikan satu program bagi rakyat miskin seperti petani dan nelayan untuk menjana pendapatan yang lebih tinggi diatas garis kemiskinan. Nak tanya Khalid, Azmin Ali dan Khalid Gereja. Dah laksanakah? 

Sekarang sibuk pula dengan buku jingga. Setiap guru akan dapat RM 500 sebulan . "Peeeerah Mabuk "

No comments: