www


Tuesday, March 22, 2011

melatakkan politik di atas agama di larang oleh Allah taala.

Allah melarang kita agar mendoakan keburukkan umat islam yang lain. adakah di dalam parti PAS pemimpin mereka tidak pernah mendoakan keburukkan terhadap islam lain? mursyidul am PAS sebelum ini pernah mendoakan agar kecelakaan terhadap ketua negara malaysia yang merupakan seorang islam. walhal semasa nik aziz sakit, perdana menteri telah mengarahkan pagwai perubatan merawat nik aziz agar di kawal dengan rapi. mengapa doa bala di balas oleh nik aziz terhadap perdana menteri malaysia.? adakah di dalam al wuran ada menulis agar kita di saran agar mendoakan ketua negara islam didoakan dengan sedemikian rupa? perubahan pentadbiran di dalam parti pas hari ini terlalu jauh terpesong gara-gara telah menjadikan DAP sebagai rakan mereka.. 


perubahan yang berlaku di dalam parti pas begitu ketara hari ini. dulu, mereka melarang umno yang bekerjasama dengan MIC dan MCA sehingga mengelarkan umno adalah sebuah bangsa yang kafir. tetapi hari ini pas boleh berkawan dengan dap atau syaitan sekalipun. kata-kata ini telah di keluarkan mursyidul am pas sendiri pada tahun lalu di dalam sidang media.


jika di tanya pendirian nujum pula terhadap perkara ini. nujum boleh berangapan bahawa penyatuan parti PAS, PKR dan DAP merupakan satu petanda yang amat buruk akan berlaku di malaysia. mana tidaknya, kita sedia maklum dengan penubuhan parti DAP yang mahu menguasai malaysia dan selain untuk meneruskan perjuangan parti PAP yang mahu melemahkan kepimpinan orang melayu di tanah melayu. PAS hari ini lebih cenderung untuk menjatuhkan parti UMNO dan bukanlah untuk mentadbir negara malaysia. PAS lebih banyak diam DAP untuk membuat keputusan. DAP berjaya melemahkan kepimpinan melayu islam di dalam parti PAS. selain itu, DAP juga telah meletakkan beberapa agen mereka di dalam MCA untuk mengucar kacirkan kepmimpinan barisan nasional dari dalam. ini strategi yang di gunakan oleh DAP bagi terus melemahkan kepimpinan orang melayu islam.. 


PAS tidak sedar bahawa mereka sebenarnya sudah tidak kuat lagi seperti dahulu. mereka nampak gah kerana sokongan kaum cina yang hari ini cenderung untuk menakluki negara malaysia. bagaimana singapura yang dulunya di duduki oleh majoriti melayu tetapi hari ini melayu islam di sana sudah menjadi minoriti sahaja. PAS sudah di buai mimpi yang tidak nyata lagi. dengan ketuanya nik aziz terus berdendam terhadap UMNO !! 


bagi saya, PAS harus keluar dari pakatan rakyat untuk bertanding kesemua kerusi parlimen yang ada di dalam malaysia jika sememangnya mereka ingin memperjuangkan agama islam di malaysia. barulah boleh mendapat majoriti 2/3 di dalam parlimen. kalau bertanding pun tak sampai 2/3 (70 kerusi parlimen) tp duk cakap dengan rakyat yang mereka akan melaksanakan hukum hudud jika mendapat 2/3 kerusi parlimen baik tak payah. buat dosa je.. sebab menipu orang kat malaysia ni... 


PAS bukan islam. kerana islam tiada parti politik. jangan meletakkan politik di atas agama kerana agama perlu di letakkan di atas politik jika mahukan kebenaran. sebab agama dan politik tidak boleh di pisahkan..

No comments: